Wydawanie zezwolenia na zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  • wniosek
  • kserokopia umowy zawartej z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu pojazdów, dotyczącej przyjmowania pojazdów zebranych w punkcie zbierania pojazdów
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej

Miejsce złożenia dokumentów:

"POCZTA" - Starostwo Powiatowe, ul. Drogowców 2a, 32 - 400 Myślenice,

"OSOBIŚCIE" - dziennik podawczy; ul. Drogowców 2a, 32 - 400 Myślenice

Opłaty:

616 zł za wydanie decyzji płatne w kasie Urzędu Miasta i Gminy Myślenice lub na konto

Informacje adresowe, oraz rachunki bankowe

Termin i sposób załatwienia:

  • postępowanie wszczyna Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu, Skarbu Państwa i Ochrony Środowiska na wniosek zainteresowanego; przebieg postępowania:
  • Wnioskodawca składa wniosek w siedzibie Starostwa Powiatowego w Myślenicach
  • Wniosek jest sprawdzany pod względem wymagań odpowiednich przepisów prawnych
  • Jeżeli przedłożone dokumenty są kompletne i poprawne pod względem formalno-prawnym przygotowuje się projekt decyzji - zezwolenia
  • Projekt decyzji wysyła się do uzgodnienia przez Marszałka Województwa
  • Po uzyskaniu uzgodnienia przygotowuje się wersję ostateczną decyzji - zezwolenia
  • Decyzja jest wydawana przez kierownika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, Skarbu Państwa i Ochrony Środowiska lub geologa powiatowego, działających z upoważnienia Starosty Myślenickiego
  • 1 miesiąc (art. 35, art. 57 KPA /Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm./), 2 miesiące w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji /Dz. U. z 2019 r. poz. 1610/
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach /Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm./

Tryb odwoławczy:

Stronie niezadowolonej z wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Myślenickiego. Podstawa prawna ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.) art. 127-140

Inne informacje:

KOGO DOTYCZY :

  • osoba prawna

OSOBA ODPOWIEDZIALNA :

  • Wydział Mienia i Ochrony Środowiska

Program ochrony powietrza

Ikona chmury i linii symbolizujących smog – przycisk „Zanieczyszczenie powietrza”. Ikona mapy z zaznaczonymi obszarami – przycisk „Jakość powietrza w powiecie”. Ikona domu z napisem „czyste powietrze, zdrowy wybór” – przycisk „Program Czyste Powietrze”.