Zgłoszenie sprzedaży pojazdu

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

Aby zgłosić sprzedaż pojazdu należy zabrać ze sobą do Wydziału Komunikacji:

  • Wniosek
  • Kopię dokumentu potwierdzającego sprzedaż pojazdu,( umowę kupna-sprzedaży pojazdu, fakturę, umowę darowizny pojazdu itp.)
  • Dokument potwierdzający tożsamość
  • Pełnomocnictwo pisemne w przypadku współwłasności lub jeśli do urzędu nie zgłasza się właściciel tylko osoba przez niego upoważniona

Formularze oraz wnioski do pobrania znajdują się w załącznikach

Opłaty:

Czynność dokonania zgłoszenia sprzedaży pojazdu nie podlega opłacie. Jeśli jednak zawiadomienie o sprzedaży pojazdu dokonywane jest przez osobę spoza najbliższej rodziny na podstawie udzielonego pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. 

Tryb odwoławczy:

NIE PRZYSŁUGUJE (nie wydaje się decyzji administracyjnej)

Inne informacje:

OPIS ZAŁATWIENIA SPRAWY:

  • Postępowanie wszczyna się na wniosek właściciela pojazdu lub jego pełnomocnika
  • Sprawę załatwia się w urzędzie niezwłocznie jeżeli Strona dostarczy komplet dokumentów
  • Postępowanie kończy się wpisem adnotacji o zmianie właściciela przedmiotowego pojazdu w ewidencji pojazdów

ZAWIADOMIENIE SPRZEDAŻY POJAZDU: 

Zawiadomienie o sprzedaży pojazdu można złożyć osobiście w tut. Wydziale Komunikacji, elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP, wysłać pocztą lub kurierem.

 

Program ochrony powietrza

Ikona chmury i linii symbolizujących smog – przycisk „Zanieczyszczenie powietrza”. Ikona mapy z zaznaczonymi obszarami – przycisk „Jakość powietrza w powiecie”. Ikona domu z napisem „czyste powietrze, zdrowy wybór” – przycisk „Program Czyste Powietrze”.