Rejestracja pojazdów używanych zarejestrowanych na terenie RP

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o rejestrację (dokument wypełnia właściciel pojazdu lub osoba przez niego upoważniona ). Do organu rejestrującego powinni zgłosić się wszyscy właściciele ( jeżeli nie jest to możliwe należy  udzielić pisemnego pełnomocnictwa )
  2. Dowód rejestracyjny wraz z ważnym badaniem technicznym (gdy termin ważności minął wymagane jest zaświadczenie potwierdzające aktualne badanie techniczne )
  3. Dokument potwierdzający prawo własności faktura zakupu, umowa sprzedaży, umowa
    o dział spadku, umowa zamiany lub umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia itp.
  4. Tablice rejestracyjne - brak tablic rejestracyjnych uniemożliwi rejestrację pojazdu! 
  5. Dodatkową tablicę rejestracyjną, o której mowa w art. 73 ust. 1b ustawy Prawo o ruchu drogowym, jeżeli była wydana, w przypadku jej utraty właściciel pojazdu zamiast dodatkowej tablicy rejestracyjnej dołącza oświadczenie o jej utracie; oświadczenie to może być złożone na wniosku o rejestrację, w tym na jego odwrocie
  6. W przypadku pojazdów wycofanych z ruchu (zamiast dowodu rejestracyjnego) - decyzja  o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu
  7. Opłata z tytułu rejestracji pojazdu
  8. Dokument potwierdzający tożsamość

Od 31 stycznia 2022 roku wprowadzono możliwość zachowania aktualnych tablic rejestracyjnych, jeśli  pojazd  jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
i posiada tablice  zgodnie z przepisami rozporządzenia tj. tzw „Eurotablice”  ( jeśli tylko są czytelne i w dobrym stanie ) Tablice "białe" z flagą PL oraz "czarne" muszą zostać zmienione!!!

Tablice powinny być utrzymane w należytym stanie (nieuszkodzone, niezniszczone) a także czytelne i czyste.

Formularze oraz wnioski do pobrania znajdują się w załącznikach

Tryb odwoławczy:

Od decyzji wydanej przez organ I instancji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. Odwołanie składa się za pośrednictwem Starosty Myślenickiego w ciągu 14 dni.

Inne informacje:

OPIS ZAŁATWIENIA SPRAWY:

  • Postępowanie wszczyna się na wniosek właściciela pojazdu lub jego pełnomocnika ( za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawienictwo w celu złożenia oświadczenia przez Stronę postępowania ( tzw. centrum życiowe )
  • Sprawa załatwiana jest niezwłocznie w urzędzie jeżeli Strona dostarczy komplet dokumentów
  • Postępowanie kończy się decyzją w przedmiocie wydania dowodu rejestracyjnego przez pracownika organu rejestrującego

Od 4 września 2022 r. weszła  w życie nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym" na podstawie której unieważnione zostały Karta  Pojazdu i Nalepka kontrolna na przednią szybę samochodu. W związku z powyższym podczas rejestracji nie ma obowiązku ich przedłożenia.

 

Darmowe programy do ściągnięcia przy pomocy których można otworzyć formularze / wnioski:

Program ochrony powietrza

Ikona chmury i linii symbolizujących smog – przycisk „Zanieczyszczenie powietrza”. Ikona mapy z zaznaczonymi obszarami – przycisk „Jakość powietrza w powiecie”. Ikona domu z napisem „czyste powietrze, zdrowy wybór” – przycisk „Program Czyste Powietrze”.