Pozwolenie na budowę (zmianę pozwolenia)

Kategoria:

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o pozwolenie na budowę PB-1 / Wniosek o zmianę pozwolenia na budowę PB-7 / Wniosek o wydanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno - budowlanego PB-6
  • Trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów
  • Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
  • Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
  • Inne załączniki wyszczególnione we wniosku o pozwolenie na budowę
  • Upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu strony

Informujemy, że korzystając z rządowej aplikacji e-budownictwo https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/  można:

  1. Wypełnić wniosek, wydrukować i złożyć do urzędu w sposób tradycyjny
  2. Wypełnić wniosek i przesłać do urzędu w formie elektronicznej. (Należy pamiętać o złożeniu podpisu elektronicznego przed wysłaniem dokumentów.)

Formularze oraz wnioski do pobrania znajdują się w załącznikach

Miejsce złożenia dokumentów:

  • Dokumenty w formie papierowej można składać osobiście na Dzienniku Podawczym Starostwa lub wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Myślenicach 32-400 Myślenice ul. Drogowców 2A
  • Dokumenty w formie elektronicznej można wysłać poprzez rządową aplikację e-budownictwo lub poprzez elektroniczną platformę usług administracji publicznej e-PUAP

Opłaty:

  • Opłata skarbowa zgodnie z Ustawą o opłacie skarbowej (t.j. U. z 2012r. poz.1282)
  • Opłatę można dokonywać na rachunek bankowy:

Termin i sposób załatwienia:

Termin załatwienia wynosi wynosi 1 miesiąc, w sprawach skomplikowanych 2 miesiące.

Podstawa prawna:

  • Kodeks Postępowania Administracyjnego
  • Prawo budowlane
  • Ustawa o opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy:

Stronie niezadowolonej z wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Małopolskiego. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Inne informacje:

OPIS SPRAWY / ZADANIA :

  • Postępowanie wszczyna się na wniosek strony
  • Po wszczęciu postępowania pracownik Wydziału Architektury sprawdza kompletność wniosku
  • Jeżeli wniosek jest prawidłowy, prowadzi się postępowanie i przygotowuje stosowną decyzję
  • Postępowanie kończy się wydaniem decyzji zezwalającej na budowę lub o odmowie wydania pozwolenia
  • Decyzję wydaje Starosta lub osoba przez Niego upoważniona

KOGO DOTYCZY :

O pozwolenie na budowę ubiegać się może każdy podmiot

OSOBA ODPOWIEDZIALNA :

Kontakt do wydziału Architektury

 

Darmowe programy do ściągnięcia przy pomocy których można otworzyć formularze / wnioski:

 

Niebieski plakat o uchwale antysmogowej w Małopolsce z terminami wymiany kotłów i zakazem spalania złej jakości paliw.

Program ochrony powietrza

Ikona chmury i linii symbolizujących smog – przycisk „Zanieczyszczenie powietrza”. Ikona mapy z zaznaczonymi obszarami – przycisk „Jakość powietrza w powiecie”. Ikona domu z napisem „czyste powietrze, zdrowy wybór” – przycisk „Program Czyste Powietrze”.