Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Starostwo Powiatowe w Myślenicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.myslenicki.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Niektóre zdjęcia i grafiki, które występują na stronie, nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
- Materiały wideo oraz audio, które znajdują się na stronie nie posiadają alternatywy w postaci np. napisów dla osób niesłyszących.
- Niektóre treści nie są dostępne cyfrowo np. poprzez niepoprawne zastosowanie nagłówków.
- Część linków, które występują na stronie nie posiada prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiada go wcale.
Nadmierne koszty:
- Brak informacji
Treści nieobjęte przepisami:
- Brak informacji
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Andrzej Mazur , adres e-mail: a.mazur@myslenicki.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 12 372 94 10 .
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Andrzej Mazur
- ul. Mikołaja Reja 13, 32-400 Myślenice
- a.mazur@myslenicki.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejścia do budynków są dostosowane dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (w 4/4 budynkach)
Dostosowanie korytarzy:
Korytarze są dostosowane dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostosowanie schodów:
Schody w dwóch na cztery budynki są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostosowanie wind:
W trzech na cztery budynki znajdują się dostosowane windy.
Dostępność pochylni:
W jednym z budynków istnieje możliwość skorzystania z pochylnii.
Dostępność platform:
W budynkach urzędu nie ma dostępnych platform.
Dostępność tyflomap:
Brak informacji.
Dostosowanie parkingów:
W trzech na cztery budynki znajdują się parkingi z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynków Starostwa oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pomoc pracowników, tłumacza migowego - wszystko musi zostać zgłoszone
Dostępność tłumacza języka migowego:
Po wcześniejszym złożeniu stosownego wniosku, istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.
Dostępność informacji głosowych:
W trzech na cztery budynki istnieje możliwość skorzystania z informacji głosowych.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W czterech na cztery budynki istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnych.